środa, 21 września 2016

Brak Ci motywacji ?

Źródło
Cześć kochani. Macie czasami tak że musicie coś zrobić a strasznie się wam nie chce ?
Ja często, np. ostatnio nie chodziłam prawie cały tydzień do szkoły ponieważ chorowałam i chcąc nie chcąc musiałam nadrobić materiał. Nawet nie wyobrażacie sobie jak wyglądały moje podejścia do nauki . Siedziałam na łóżku i jęczałam że mi się nie chce od czasu do czasu spoglądając na stół cały usłany książkami .Gdy już skończyłam mój monolog w końcu wzięłam się za robotę . I tu nasuwa się pytanie. Jak się do tego zmotywować?


Po pierwsze :posprzątaj

Posprzątaj miejsce w którym masz pracować . Bałagan bardzo źle wpływa na naszą koncentracje i odciąga nas od tego co mamy zrobić. 

Po drugie:pracę odłóż na później

Nic się nie stanie jeśli to co masz zrobić , zrobisz 20 minut później . Napij się kawy , pójdź na spacer , weź prysznic czy oglądnij coś w telewizji.Taka odmiana na pewno dobrze wpłynie na wykonywaną pracę. 

Po trzecie: zrób tylko trochę

Postanów sobie że przez 30 minut będziesz się uczyć , prasować czy sprzątać .Po tym czasie całkiem prawdopodobne że będziesz już wystarczająco zmotywowana aby zrobić całą resztę. 

Po czwarte : daj sobie nagrodę

Ustal sobie nagrodę. Za posprzątanie domu nagrodź się kawałkiem ciasta czy jakimś małym kosmetykiem . 

Po piąte: wyłącz telefon

Odizoluj się od wszystkiego co Ci przeszkadza . Komputer czy telefon skutecznie potrafią nas odciągnąć od tego co mamy zrobić.

Po szóste: włącz muzykę czy film  

Jeśli sprzątasz , myjesz naczynia czy układasz w szafie włącz sobie film lub odpal muzykę te czynności pójdą ci dużo szybciej. 

Sama korzystam z wymienionych sposobów i często bardzo mi pomagają.
A wy jakie macie sposoby na motywację? 

43 komentarze:

  1. Z tym bałaganem to świetna prawda, strasznie mnie rozprasza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety to uczucie towarzyszy mi bardzo często ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli przysiądę do komputera lub przed telewizorem to na pewno nie posprzątam :P Czem mam taki dzień, że nic się nie chce, ale staram się z tym walczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też próbuję walczyć ale różnie mi to wychodzi.

      Usuń
  4. O ja mam tak bardzo często, że mi się nie chce ;) Np. teraz łapie mnie katar i wszystko odkładam na później, ale nie za 20 albo 30 min tylko za dwa dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Metoda małych kroków może zdziałać cuda. Nawet nie zauważysz jak to, co mialaś zrobić posuwa sie do przodu bez specjalnego wysiłku z twojej strony. A propos zaległości w szkole po chorobie to ja zawsze nadrabiałam je bawiac sie w szkołę. Było to w podstawówce jeszcze, ale łączyłam zabawę z nauką i nie miałam potem problemów ani stresu. Miałam nawet dziennik lekcyjny zrobiony własnoręcznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jak byłam młodsza miałam taki dziennik w którym nawet zapisywałam oceny innych .

      Usuń
  6. Och ja bardzi czesto mam brak motywacji, szczegolnie w nauce jezyka angielskiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również , nie cierpię angielskiego.

      Usuń
  7. To również moje sprawdzone sposoby!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy temat i fajne wskazówki. Osobiście lubię sobie wyznaczać konkretny czas na jakieś zadanie - np krótkie sesje nauki po 30 min. Poza tym perspektywa jakiejś nagrody bardzo cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo często nastawiam stoper na godzinę i przez ten czas uczę się słówek z angielskiego

      Usuń
  9. Ja przed sesją zawsze robiłam generalne porządki i brałam się do nauki, jak już wymówki nie było :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kompletnie nic nie potrafię zrobić jak jest bałagan w domu. Ostatnio miałam dwie nocki zarwane ( pilnowaniem bratanicy 1,5 rocznej) więc w niedzielę myślałam że odeśpię, ale sama myśl że w domu jest brudno! nie dała mi nawet poleżeć, poszłam sprzątać więc ;D hehe

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam te sposoby :-D nie raz mialam okazje skorzystać :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie najlepiej sprawdza się wyznaczenie sobie czasu na to zadanie i system nagród oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
  13. JA generalnie nie mam problemu z motywacją ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam czasem problem ze zmotywowaniem siebie :/ ale mam na to jeden fajny sposób, np. "zdaj egzamin, w nagrodę będziesz mogła sobie kupić płytę" :D

    OdpowiedzUsuń
  15. ajlepsze jest posprzątanie otoczenia czyli np biurka przed nauką- ładnie poukladane książki czy notatki powieszone nad biurkiem albo hasła motywacyjne...to coś co muszę wykonać w najbliższych dniach żeby zabrać się w końcu do nauki bo odkładam i odkładam:) nie znosiłam gdy dopadało mnie choróbsko w szkole- właśnie przez nadrabianie zaległości! brrr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie lubię nadrabiać zaległości , wtedy nie chce mi się najbardziej.

      Usuń
  16. ja zawsze do prasowania włączam serial. bez tego nie da rady :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie sposoby są mi znane, a 1,3 i 6 bardzo często wykorzystuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Odkąd zaczęłam chodzić na siłownię znów po przerwie czuję, że mogę góry przenosić. Motywacji mam za dwoje! :D Pozdrowionka piątkowe :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również wysiłek fizyczny daję niezłego kopa.

      Usuń
  19. oj ostatnio brak mi motywacji do wszystkiego

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne wskazówki :) kilka testowalam i faktycznie dzialaja :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja ostatnio zmotywowałam się do porządków w ubraniach
    i cześć oddaję, a częśc wsprzedaję w bardzo symbolicznych kwotach
    będę miała na cuksy i miejsce w szafie, a ktoś prawie nowe fatałaszki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę się zebrać do sprzedania ciuchów w których nie chodzę. Leżą schowane w łóżku i czekają na ,,jeszcze kiedyś je ubiorę''

      Usuń
  22. Ja ostatnio staram się zrobić, co mam do zrobienia, a wtedy mogę zrobić coś dla siebie, dla przyjemności, głównie wieczorami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez się tak staram ale różnie to wychodzi .

      Usuń
  23. ja tam lubię twórczy bałagan;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja gdy mam się uczyć muszę mieć w miarę porządek bo inaczej nie mogę się skupić.

      Usuń
  24. Ja w chwili braku motywacji uwielbiam czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Sprzątanie rzeczywiście mi pomaga :) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Same złote rady ;) wszystkie trafione

    OdpowiedzUsuń
  27. Twoje rady również są bardzo przydatne ;) Zwłaszcza do wykonania konkretnych działań w danym dniu :)

    OdpowiedzUsuń