sobota, 10 września 2016

SZYBKI I PROSTY SPOSÓB NA DESER - KOPIEC KRETA

Cześć znacie ciasto kopiec kreta ?Ja już od dawna wiedziałam że taki coś istnieje jednak całkiem niedawno zdecydowałam się zrobić ten świetnie wyglądający deser. Na początku myślałam że jest to niezwykle trudne jednak jak późnej się w praktyce okazało jest wręcz przeciwnie .Przepis ten znalazłam na YT i od razu wzięłam się do  roboty .

Składniki na ciasto :

-1 margaryna 
- 1/2 szklanki mleka 
- 3/4 szklanki cukru
-1 cukier wanilinowy
- 2 łyżki kakao 
- 2 szklanki mąki pszennej 
-2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 3 jaja

Margarynę rozpuszczamy z cukrem , cukrem wanilinowym, mlekiem i kakaem. Gotujemy przez 5 minut , następnie studzimy. Żółtka miksujemy z przesianą mąka , proszkiem do pieczenia i naszą wystudzoną miksturą. 
Białka ubijamy na sztywną pianę i łącznymy z resztą, delikatnie mieszając.
Pieczemy w temperaturze 180 C przez około 45 minut. Po wystudzoniu , wydrążamy 
niewielkie wgłębienie. Wyciągnięte ciatso kruszymy dość drobno .


Składniki na masę:

- 500 ml śmietany 36%
- 2 łyżki cukru 
-1 łyżeczka żelatyny 
-60 g gorzkiej czekolady 
-4-5 bananów 

Żelatynę rozpuszczamy w 40 ml cieplej wody , śmietane ubijamy z cukrem dodajemy wystudzoną żelatynę oraz drobno pokrojoną czekoladę.

Na ciasto wykładamy banany a następnie masę ,formujemy ją na kształt tytułowego kopca . Posypujemy , wkładamy do lodówki i gotowe :)

 PS.
2 godziny temu wróciłam z jednodniowej pieszej pielgrzymki ,musze wam powiedzieć że całkiem fajna sprawa . Spaliłam trochę kalorii , trochę pogadam z koleżanką a przede wszystkim na własnych nogach przeszłam 30 km . Jestem z siebie dumna :)
Uczestniczyliście kiedyś w takiej wędrówce? Jak wam się podobało ?

32 komentarze:

  1. Uwielbiam kopiec kreta, ale ja robię to ciasto najczęściej w formie babeczek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak mogło mi przejść przez myśl żeby kupić prawie gotowca w markecie, jak samemu można to przygotować z naturalnych składników, ehh ;) pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka razy byłam na 9-dniowych, pieszych pielgrzymkach ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super i pewnie jest pyszne:) Nigdy nie robiłam, ale ja z pieczeniem nie radzę sobie zbyt dobrze;p Byłam kiedyś na podobnej pielgrzymce ok 30 km i rzeczywiście fajne coś takigo:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe ciacho :) co do pielgrzymki, to nie brałam udziału w takiej, ale zdarzało mi się przejść taki dystans w czasie wycieczek górskich. To rzeczywiście świetna sprawa i duża satysfakcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po górach niestety rzadko chodzę .

      Usuń
  6. Zawsze widząc go w reklamie Dr. Oetker'a, chciałam go zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O proszę zawsze kojarzyłam go z ciastkiem z proszku a tutaj można go zrobić samemu :D Obserwuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany, ale mi narobiłaś ochoty na kopiec kreta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie, ale ja nie mogę się przekonać do kopca kreta, ech. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto wygląda pysznie, a na pielgrzymce nigdy nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio robiłam kopiec kreta, uwielbiam to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda pysznie!
    Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. 30km to już ładna odległość, gratulacje :) Zjadłabym sobie kawałek takiego placka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też bym zjadła tyle że już dawno zjedzony :)

      Usuń
  14. Bardzo nie lubię piec ciast, to wygląda apetycznie, może czas w końcu sie przełamać! pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię to ciasto. Może niedługo znowu je zrobię

    OdpowiedzUsuń
  16. Cisto wygląda apetycznie.
    Jedyną pielgrzymka, w której wzięłam udział liczyła też około 30 km. Fantastyczna sprawa. Niestety na dłuższe trasy mi nie starczyło odwagi.

    OdpowiedzUsuń