piątek, 30 września 2016

Życie jest niesprawiedliwe

Źródło
Cześć wiecie co dzisiaj sobie uświadomiłam ?
A mianowicie to że mam wszystko.
Mam gdzie mieszkać , mam swój własny pokój, mam co jeść, co ubrać, mam obojga rodziców.Mogę iść na zakupy i kupić wiele rzeczy które mi się podobają , mogę iść na lody czy do pizzerii . Na to wszystko mnie stać. Do napisania tego posta zainspirowała mnie koleżanka która niestety nie miała takiego szczęścia jak ja.
Nie móże sobie pozwolić na to aby pójść na półmetek . Zauważyłam nawet że oszczędza na takich małych rzeczach typu lody czy kawa. Owa koleżanka niestety nie ma taty , zmarł w tym roku w lutym i szczerze mówiąc nie mogę sobie wyobrazić jako to był wielki ból. Z głębi serca jej współczuję i jestem jej wdzięczna za uświadomienie mi tego że może nie mieszkam w willi z basenem, nie jeżdżę limuzyną ale mam rodzinę , zdrowie,dach nad głową i wszytko to co do życia mi potrzebne. Nie wyobrażam sobie co muszą przeżywać osoby chore np. na raka czy rodziny tych osób. Nie raz płaczę nad jakimś filmikiem dotyczącej takiej osoby. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić co by było gdybym to ja była chora i miała świadomość że za parę miesięcy po prostu zniknę albo co gorsza któreś z moich rodziców .Staram się pomagać takim osobą np . wysylasjac smsa, jednak zdaję sobie sprawę że to jest jedynie kropla z morzu.Życie jest cholernie niesprawiedliwe i ja chyba tego nigdy nie zrozumiem .Ktoś kiedyś powiedział jeśli masz jedzenie w lodówce, ubrania na sobie , dach nad głową i miejsce do spania jesteś bogatszy niż myślisz .I tego się od teraz trzymam . Pozdrawiam was kochani.

19 komentarzy:

  1. Post skłaniający do refleksji, ja kiedyś byłam gówniarą, która myślała, że nie ma nic i wszystko jest źle. A tak naprawdę mam wszystko, cudownych rodziców, braciszka, faceta, dach nad głową, a rodzice budują dla nas dom na start, jedzenie w lodówce zawsze jest, mogę pozwolić sobie na kupno nowych ubrać czy kosmetyków. Ale szkoda, że czasem rozumiemy coś za późno, ja całe życie sprzeczałam się z dziadkami z którymi mieszkałam, jak moja babcia zachorowała, dopiero zdałam sobie sprawę jak bardzo ją kocham, niestety odeszła i nie zdążyłam jej przeprosić, ale wiem, że widziała, że się zmieniła i sama też chciała mnie przeprosić. Dlatego trzeba doceniać to co się ma i spojrzeć na wszystko z innej perspektywy, czasem to co wydaje się złe, wcale takie nie jest.
    Buziaki kochana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą niektóre rzeczy doceniamy zdecydowanie zbyt późno. Ja gdy mieszkałam z babcią również zdarzało mi się z nią pokłócić tak naprawdę o pierdoły.

      Usuń
  2. Przykry post... ale sklaniajacy do refleksji.
    bardzo Ci za niego dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację pisząc żeby doceniać to co się ma i cieszyć się tym bo ludzie często tak naprawdę mają wiele, a właściwie wszystko co najważniejsze - kochającą rodzinę, ale i tak ciągle narzekają. Ja wiem co to znaczy stracić najbliższych. Kiedy wchodziłam w dorosłe życie straciłam rodziców, potem kiedy moja córeczka była jeszcze mała zmarł mój mąż, a w zeszłym roku jedyny brat. Masz racje życie jest niesprawiedliwe, ale nie zadaje sobie już pytań w stylu dlaczego właśnie mnie to spotkało bo one nic nie wnoszą dobrego w nasze życie. Doceniam to co mam, cieszę sie, że mam córkę i ona jest dla mnie najważniejsza. Cieszę się drobiazgami i nie przejmuję się rzeczami, które nie mają znaczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję, musi Ci być bardzo ciężko .

      Usuń
  4. Dokładnie.. sama często narzekałam na to czego mi brakuje, czego nie mam ale później widzę czy słyszę o prawdziwych ludzkich tragediach i uświadamiam sobie, że mam właśnie wszystko o czym piszesz. Wszystko co jest najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam takie same przemyślenia... Trzeba się cieszyć z tego co się ma :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie ktoś powiedział (mam na myśli tą sentencję na koniec postu) - czasem może i mamy niewiele, ale mimo wszystko nadal dużo więcej, niż inni...

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz racje niektórzy nie doceniają tego co mają i wciąż narzekają dopiero jak się coś stanie to otwierają oczy i dostrzegają jak wiele mieli. Cieszmy się tym co mamy! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnie zdania są idealnym podsumowaniem. Życie jest krótkie i nieprzewidywalne, dlatego trzeba cieszyć się z drobiazgów, z tego, co się ma, nawet jeśli wydaje nam się, że to za mało, nie można też patrzeć na innych zazdrośnie, bo ktoś ma więcej od nas, ilość posiadanych rzeczy nie przekłada się na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  9. Często nie zdajemy sobie sprawy jak ludzie mają źle i się nad sobą użalamy - sama wiem po sobie. Też nie mam taty, zmarł dawno temu, ale moja mama robiła wszystko bym straty taty nigdy nie poczuła. Mnie zawsze motywuje znajoma, która moim zdaniem miała cięzkie życie, urodziła syna, który okazał się chory na autyzm, mąż ją zostawił, rodzice jej nie do końca akceptują ej syna. Została sama z chorym dzieckiem. Patrząc na nią, na jej uśmiech na twarzy i chęć do życia myślę sobie jakim prawem ja narzekam na swoje życie.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję Ci że nie masz taty. Czasami tak jak w twoim przypadku zaczynamy docenić swoje życie porównując się do innych.

      Usuń
  10. Też sobie zdałam z tego niedawno sprawę. niczego mi nie brakuje, więc powinnam się cieszyć, a nie narzekać. Każdy jednak musi sam dojść do takiego momentu w zyciu, żeby to docenić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja myślę w taki sposób zawsze jak narzekam. Bo nie mam w co się ubrać a szafa pełna ubrań, bo mi się nie chce albo zła pogoda. A przecież tak dużo mam- że głupio narzekać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasem jestem zła na siebie, że myślę jak mam źle, podczas gdy ktoś marzy o tym co ja mam:(

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety tak już jest na świecie i nie pozostaje nam nic innego jak doceniać to, co mamy i cieszyć się każdą chwilą. Jesteśmy tylko ludźmi i gorsze dni się zdarzają, ale warto pamiętać o takich słowach jak Twoje, wstać i iść dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre przemyślenia. Trzeba docenia to co się ma. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń