niedziela, 23 października 2016

Blok czekoladowy - czyli łatwy i szybki deser

Cześć kochani co tam u was słychać ?
Ja ostatnio byłam na filmie "Wołyń" , nie polecam wybierać się na niego jeśli macie słabe nerwy i mdlejecie na widok krwi .
Widzieliście go może ? Podobał się wam ?

A dzisiaj przepis na blok czekoladowy , przez niektórych nazywanym kryzysowa czekoladą.
Przepis jest dosyć prosty i nie wymaga pieczenia także będzie idealny dla osób  które nie mają piekarnika lub nie lubią piec.


Składniki:


  • 250 g masła lub margaryny 
  • 1,5 szklanki cukru kryształu 
  • 1/2 szklanki wody 
  • 500 g mleka w proszku 
  • ok. 500g herbatników 
  • 6 łyżek kakao 
  • dowolne bakalie (ja dałam trochę orzechów włoskich)

Wykonanie:

Do garnka wlewamy wodę , wrzucamy masło oraz podgrzewamy aż się roztopi , dodajemy cukier i znowu mieszamy, dodajemy kakao , mieszamy i odstawiamy masę do wystygnięcia. 
Pokruszone herbatniki ,mleko w proszku i bakalie  wkładamy do miski , następnie dodajemy masę i mieszamy za pomocą łyżki lub ręką. Keksówke wykładamy papierem do pieczenia , rozkładamy masę dokładnie dociskając. Następnie wkładamy do lodówki na przynajmniej 2 godziny i gotowe . Smacznego. 

Lubicie blok czekoladowy ?

31 komentarzy:

  1. Ja nie przypominam sobie bym kiedykolwiek jadła :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię z zasady wszystko co czekoladowe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie! Na pewno wypróbuję przepis :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie http://beatypunktwidzenia.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha pamiętam jak kiedyś mama mi taki robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Szkoda, że nie mam w domu mleka w proszku, bo bym zrobiła taką pyszną słodycz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Blok, słodycze mojego dzieciństwa :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też pamiętam taki blok z dzieciństwa :) Jak mnie najdzie ochota na słodkie to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam:) choć dużo nie da się go zjeść, szybko zapycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie zapycha ale mi to nie przeszkadza i jem dalej .

      Usuń
  9. Moja mama robi genialny blok, chyba ją poproszę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie widziałam filmu, a blogu takiego jeszcze nie jadłam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo , bardzo smacznie :) Mniam :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. robiłam kiedyś coś takiego:D dawno, dawno temu jednak:P

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo szybki i prosty przepis. Do tego wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jaki prosty w wykonaniu i bez pieczenia :) Jutro zrobię ten deser :)

    http://wazkowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jadłam to kiedyś, muszę nadrobić zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja bardzo lubię blok, najbardziej smakuje mi z ryżem preparowanym czy jakoś tak:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Smacznie wygląda, lubię takie przysmaki.

    OdpowiedzUsuń