wtorek, 4 października 2016

Czy oni mają prawo żyć ?


Hej po tym jak wróciłam w poniedziałek ze szkoły tradycyjnie weszłam na YT.
Zobaczyłam wiele filmików o tytule
,,czarny protest '' , myślę sobie o co chodzi ?
Chwilę później już wiedziałam  , chodziło o protest przeciwko całkowitemu zakazowi aborcji. Aborcja na dzień dzisiejszy jest zgodna z prawem w 3 wypadkach :
-gdy badania prenatalne wskazują na duże prawdopodobieństwo nieuleczalnej choroby zagrażającej życiu lub upośledzenia płodu 
- kobieta jest w ciąży z powodu gwałtu
-ciąża stanowi zagrożenie dla życia lub zdrowia ciężarnej

Chore dziecko

Jesteśmy w ciąży , chcąc się upewnić że nasze dziecko jest zdrowe postanowimy wykonać badania prenatalne. Dowiadujemy się że płód jest nieuleczalnie chory , możliwe że umrze parę dni po porodzie. I co teraz ? Urodzić i skazać dziecko na cierpienie i możliwe że szybką śmierć? Gdy urodzimy dziecko bez rączek i nóżek które umrze po 2 dniach to czy nie lepiej było usunąć już wcześniej oszczędzając bólu dziecku i nam? Jednak medycyna już nie raz myliła  się w takich sprawach i dzieci które miały być ,,rośliną '' rodziły się zdrowe.To jest bardzo trudna sytuacja jednak nie do końca jestem przekonana czy kobiety powinny mieć prawo decydowania w tej sprawie.

Ciąża z gwałtu 

Idziesz ciemną ulicą , nagle ktoś do ciebie podbiega łapie w talii i zaciąga w ciemny zaułek. Zostajesz zgwałcona , czujesz się okropnie , nie masz chęci do życia ,spóźnia Ci się okres aż odkrywasz że jesteś w ciąży.I co masz urodzić i codziennie widzieć w oczach twojego dziecka człowieka który wyrządził Ci tak wielką krzywdę? 9 miesięcy noszenia pod sercem dziecka którego nienawidzisz , następnie poród i życie z nim.Ale jakim prawem masz usunąć niczemu niewinne dziecko ?Jeśli nie możesz wręcz patrzeć na to dziecko przecież możesz oddać je do domu dziecka. Ktoś powie nie przeżyłaś , nie wiesz. Owszem nie wiem  ale mimo wszystko  myślę że w tym wypadku kobiety nie powinny mieć prawa dokonać aborcji .

Ciąża i zagrożenie życie matki

Jestem matką ,mam 3 dzieci i męża , po raz 4 jestem w ciąży .Niestety bardzo prawdopodobne że przy porodzie umrę , mało tego moje dziecko również jest bardzo słabe i nie wiadomo co się  z nim stanie . Czy w tej sytuacji powinnam usunąć ,oszczędzić swoje życie i zostać na tym świecie razem z moją rodziną ? Czy może urodzić , zobaczyć śmierć własnego dziecka a następnie umrzeć ? Czy mam prawo  skazać się na śmierć , zostawiając moje dzieci ? Co bym zrobiła w takiej sytuacji ? Nie wiem . Myślę że gdyby to dziecko było zdrowe zdecydowałabym się urodzić jednak gdyby było chore a ja mogłabym umrzeć razem z nim zostawiając dzieci rozważyłabym aborcję.

Myślę  że w tych wszystkich przypadkach idealnie  pasuje pytanie : jakim prawem ?

Co do samej ustawy myślę że nawet jeśli dojdzie do jej wprowadzenia to i tak kobiety będą poddawać się aborcji tyle że za granicą lub w warunkach zagrażających ich życiu.

Co myślicie o tej kontrowersyjnej sprawie ?

22 komentarze:

  1. Trudny temat, nic nie jest proste nic nie jest czarno białe ale jedno wiem że kobieta w szczególnych przypadkach powinna mieć wybór

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy przypadek powinien byc rozpatrywany oddzielnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze sytuacje extremalne, patologiczne a jednak sie zdarzają. Ja uważam że kobieta powinna mieć wybór obserwując nasz chory kraj i to co sie w nim dzieje to opadają ręce. Łatwo sie wypowiadać gdy nie jest sie w danej sytuacji której być bym nie chciała i nie życzę nikomu tego, owszem "w medycynie nie ma nic na 100%" ale z drugiej strony po co skazywać dziecko na dalsze cierpienie i matkę która będzie żyła pamietając...
    Dziecko z gwałtu - kurcze coś potwornego słyszałam wypowiedź że może takiej kobiecie zaproponować terapie, że może pomoc specjalną by mogła urodzić, by chciała, dlaczego tak ekstremalnie nie dajemy wyboru, chcemy być bogami przełączając niczym przycisk "tak" lub "nie" życie nie jest jednoznaczne a ten kraj chory.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudny temat, a zdania sa bardzo podzielone. Szczerze mówiąc sama nie wiem co sądzić. Zalezy od tego jaki przypadek.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy powinien mieć prawo wyboru w demokratycznym państwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kwestią dyskusyjną jest w jakim stopniu, ale wyboru jednak.

      Usuń
  6. Trudne sprawy, trudne sytuacje, ciężko generalizować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo trudny i ciężki temat. W kwestii zagrożenia życia gdy np mam już na wychowaniu dzieci to nie chciałabym aby dorastały bez matki. Ale np w przypadku kiedy jakaś dziewczyna.. nszwijmy wprost puszcza się i zachodzi w ciążę to niech odpowada za siebie, w końcu od tego są zabezpieczenia...
    Sama nie wiem co myśleć wszystko zależy od danego przypadku..

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że aborcja w tych wypadkach, które opisałaś powinna być prawem wyboru matki - to ona będzie z tym żyła. Jakąkolwiek decyzję podejmie i tak będzie ona niosła ze sobą cierpienie... Po co to jeszcze utrudniać?

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat trudny i jak rzeka, ile ludzi tyle opinii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście, temat jest bardzo trudny. Zdania są podzielone, jednak ja uważam że w takich przypadkach jak gwałt, czy zagrożenie życia matki lub dziecka to kobieta powinna decydować o kontynuowaniu ciąży bądź nie. Również uważam, że mimo iż wejdzie zakaz całkowitej aborcji dalej będzie ona wykonywana tylko jak piszesz za granicą lub nielegalnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. dla mnie to temat rzeka i mogłabym pisac i pisać. Jestem przeciwnikiem legalnej aborcji i nie zrozumiem argumentów kobiet, które usuwają dziecko w innych niż w tych tzrech przypadkach. Mimo to, uważam,że obecny kompromis - obecna ustawa jest jak najbardziej ok. W tych trzech przypadkach uważam,że każda kobieta powinna mieć wybór i nie można nam go odebrać.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciężka to sprawa, a najgorsze, że to projekt obywatelski. Co siedzi w głowach tych ludzi? Na szczęście w Sejmie odrzucono ten projekt na wstępie, więc jesteśmy bezpieczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest ciężki temat i na prawdę ciężko jest się wcielic w kobietę która dowiaduje sie ze jej dziecko ma wade wrodzona lub chorobę :-(

    OdpowiedzUsuń
  14. Uważam, że w tych 3 wypadkach powinno być do tego prawo. Za całkowitą legalizacją nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałam, ale nie wypowiem się. Ten temat jest jakiś zbyt trudny dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę ,że nie mamy prawa decydować się o czyimś życiu. Ono zostało nam dane przez Boga i przez Boga zostanie nam odebrane. Nie jestem za aborcją.
    Będę Ci bardzo wdzięczna ,jeśli klikniesz w reklamy na moim blogu :)
    Zapraszam https://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. To jest bardzo trudny temat, ale ja uważam że akurat w przypadku choroby dziecka, albo zagrożenia życia matki aborcja powinna być dozwolona. Co do gwałtu nie jestem już taka przekonana, bo dziecko można urodzić i oddać, a matce zapewnić odpowiednią opiekę psychologiczną.

    OdpowiedzUsuń
  18. szczerze to już sama nic nie wiem osobiście nie chciałabym aby ktoś kiedyś za mnie zdecydował ,ze się nie urodzę...

    OdpowiedzUsuń
  19. Każdy powinien mieć prawo decydować za siebie. Na tym polega wolność!

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  20. Kontrowersyjny temat, ja uważam, że aborcja powinna być legalna w tych przypadkach, każdy ma swoje sumienie i sam dokonuje wyborów. Osobiście gdybym miała umrzeć przy porodzie i ciąża również byłaby poważnie zagrożona - poddałabym się aborcji i nie boję się o tym mówić głośno. Nie chciałabym żeby moje dziecko zostało bez matki, a jeszcze nie daj Boże, żeby samo urodziło się chore..

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jestem za aborcją, jednak uważam, że w wyjątkowych przypadkach to kobieta i nikt inny powinien zdecydować czy ryzykuje urodzenie upośledzonego bądź martwego dziecka czy płód usunie. Uważam, że rząd nie powinien mieszać się w te sprawy. Popieram to, że aborcja w Polsce jest zakazana i dozwolona tylko w tych wyjątkowych przypadkach, myślę że powinno tak zostać.

    http://wazkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń