czwartek, 15 grudnia 2016

Blogmas 15 -po co nam Mikołaj ? czy powiedzieć dzieciom prawdę o świętym Mikołaju?

źródło
Hej zastanawialiście się kiedyś po co nam Mikołaj i czy w ogóle jest nam potrzebny ? Ja tak i wiecie do jakiego wniosku doszłam ? Mikołaj jest potrzebny i to nawet bardzo . Jako dziecko zawsze z utęsknieniem czekałam na 6 grudnia . Do dzisiaj pamiętam jaką wielką frajdę miałam z czekania a później z odpakowywania prezentów. Teraz gdy jestem już trochę a nawet dużo starsza również jest mi miło gdy dostanę coś fajnego. Gdy budzę się rano a obok mnie leży śliczna kolorowa torebka od razu robi się cieplej na sercu. Jednak jak wiadomo Mikołaj nie istnieje i co zrobić gdy dziecko zauważy że coś jest nie tak i zacznie dopytywać ? Uważam że powinno mu się opowiedzieć całą historię świętego Mikołaja i wytłumaczyć że stąd wzięły się prezenty.

A wy jakie macie zdanie Mikołaj jest nam potrzebny ?
Warto powiedzieć dziecku prawdę o jego istnieniu ?

3 komentarze:

  1. Ja jestem zdania, że dzieci powinny jak najdłużej cieszyć się ze swiętego Mikoałaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Im dłużej dzieci wieżą tym lepiej :) bo frajda z robienia prezentów jest jeszcze większa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ale czasami myślę że już lepiej powiedzieć dziecku prawdę .

      Usuń