wtorek, 20 grudnia 2016

Blogmas 20- świąteczne tradycję w innych krajach

źródło
Cześć dzisiaj o tym jak wyglądają święta w innych krajach.W Polsce dzielimy się opłatkiem , do wigilijnego stołu zasiadamy gdy pojawi się 1 gwiazdka, jemy 12 potraw , ubieramy choinkę. A jak to wygląda po za Polską ?

Hiszpania

Na wigilijnym stole można znaleźć jamon czyli suszoną ,surową szynkę , popularne są również owoce morza ,po obfitej kolacji przychodzi czas na wino które leje się  w dużej ilości .W Hiszpanii nie ma zwyczaju obdarowywania się prezentami w wigilię , czas na to przychodzi w Święto Trzech Króli . Zamiast opłatkiem Hiszpanie dzielą się deserem zrobionym z chałwy zwanym turron. 

USA

W Stanach Zjednoczonych święta trwają krótko , nie ma 2 dnia świąt,choinkę wyrzuca się zaraz po świętach .W USA święta są bardzo rodzinne , wszyscy spotykają się z rodziną i przyjaciółmi .Świąteczny poranek zaczyna się od rozpakowania prezentów , najbardziej uroczystym punktem jest świąteczny obiad na którym nie może zabraknąć indyka z farszem .    

Niemcy 

W Niemczech bardzo ważny jest czas adwentu ,w domach pojawiają się wieńce ze świeczkami. 
W tym kraju wigilia nie jest zbyt uroczysta a na pewno mniej niż w Polsce . Najważniejszym momentem w ciągu całych świąt jest obiad w 1 dzień na którym najczęściej jest serwowana pieczona gęś. Do Niemców z prezentami przychodzi Mikołaj lub dzieciątko. 

Holandia 

W tym kraju nie obchodzi się wigilii , święta trwają 2 dni. Nie ma prezentów ani na święta ani na wigilię , prezenty są dawane 5 grudnia. Dla Holendrów najważniejszą rzeczą jest wysyłanie kartek , liczy się to aby każdy z rodziny ją otrzymał .

Powiem wam że jak dla mnie to najlepsze są tradycyjne polskie święta, nie wyobrażam sobie nie obchodzić wigilii czy 2 dnia świąt. 

Byliście na świętach gdzieś po za Polską ? 

12 komentarzy:

  1. Ja święta spędzam w domu :) wraz z rodziną :) skromnie ale fajnie :)
    Mimo że lubię święta to z roku na rok coraz mniej mnie cieszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wraz z rodziną jest najlepiej. Ha również nie czuję już żadnej magi.

      Usuń
  2. fajnie tak się dowiedzieć takch ciekawostek :D ja uwielbiam święta w Anglii, tam od 1 grudnia do najchętnej na zawsze śwęta by trwały :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam wrażenie, że jednak nasze najlepsze, choć z roku na rok trochę tej magii ubywa. Gdy byłam sporo młodsza pamiętam, że dużo lepiej to wszystko wyglądało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ja już w ogóle nie czuję żadnej magii.
      Dzisiaj jedyne na co miałam siłę to jęczenie że mam dość i chce lecieć na wakacje w następne święta.

      Usuń
  4. Fajnie poznać zwyczaje innych krajóe, ale myślę, że my mamy piękną tradycję :)

    OdpowiedzUsuń