sobota, 3 grudnia 2016

Blogmas , dzień 3 -ciekawostki

klik
Hej dzisiaj parę ciekawostek o zimie oraz jedna o wigilii.

-Największy płatek śniegu miał 38 centymetrów szerokości i 20 centymetrów grubości , standardowy płatek ma mniej niż 1 cm .Wyobrażacie sobie tego giganta? Ja nie jestem w stanie.

-Największy bałwan na świecie jakiego ulepiono miał 35 m wysokości .
Zastanawiam się ile było z niego wody gdy zaczął się topić. 

-Chionofobia jest to paniczny lęk przed śniegiem. Wiedzieliście że takie coś istnieję ?
 Ja nie. 

-Najniższa temperatura jaką odnotowano na kuli ziemskiej to - 93,20 stopnia 

-Dwanaście potraw na wigilijnym stole ma symbolizować dwunastu apostołów którzy zasiedli z Jezusem do ostatniej wieczerzy 

 Wiedzieliście o tym ?

6 komentarzy:

  1. Ciekawe rzeczy:) Wiedziałam tylko o tym ostatnim.

    OdpowiedzUsuń
  2. 35 metrowy bałwan :D. Mnie ciekawi ile on się topił :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskoczyła mnie ten lęk przed śniegiem.. heh

    OdpowiedzUsuń