środa, 7 grudnia 2016

Blogmas,dzień 7 -pieczemy pierniczki

Hej dzisiaj już 7 dzień blogmasa ,zebrałam się w końcu i wczoraj  upiekłam pierniczki.Co prawda
robiłam je do późnej nocy i dzisiaj chodziłam jak zombi ale w końcu  mogę się cieszyć ich smakiem.  Myślę że takie ciasteczka nie tylko są dobre w smaku ale i fajnie sprawdzą się jako prezent czy ozdoba na choinkę.
Można je udekorować lukrem czy różnym posypkami ,ja jednak tego nie robiłam bo najbardziej lubię takie zwykłe pierniczki.  

                                                                                                                                                                Składniki :


  • 2 szklanki miodu 
  • 3/4 szklanki cukru kryształu                               
  • 2 łyżki miodu 
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 1 łyżka masła 
  • 1/2 torebki przyprawy do piernika 
  • 2 jajka ( z czego 1 do nasmarowania ciastek)
  • 1/3 ciepłego mleka 
Mąkę przesiać na stolnicę , dodać wszystkie składniki (oprócz mleka) Wyrabiać ciasto , co jakiś czas dodawać trochę mleka. Ciastka pieczemy przez ok. 15 minut w 180 C.

Piekliście już pierniczki w tym roku? 



18 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wyglądają;) Uwielbiam pierniczki i zawsze robię na święta;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Dekorujesz je jakoś ?

      Usuń
  2. Pięknie wyglądają Twoje pierniczki! Ja też wkrótce zamierzam zabrać się za pieczenie ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po proszę o jedną porcję pierników :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety nie piekę pierniczków, ale te wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja pierniczków nie piekę nawet na Święta, ale owsiane ciasteczka będą na pewno ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja natomiast owsianych ciasteczek nigdy nie robiłam.

      Usuń
  6. Nie lubię pierniczków... Ale te wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zjem ale nie za często .

      Usuń
    2. Ja zjem ale nie za często .

      Usuń
  7. Ja upiekłam w tym roku po raz pierwszy pierniczki. Nie miałam żadnego sprawdzonego przepisu , wiec upiekłam pierniczki z Dr Oetkera.

    OdpowiedzUsuń