niedziela, 22 stycznia 2017

Ptysie z masą budyniową

Hej . Moja siostra uwielbia wszystko co słodkie,
ja z resztą też, ale ona biję wszystkie rekordy. 
Postanowiłam wiec specjalnie dla niej zrobić ptysie z masą budyniową . Jak dla mnie jest to zbyt słodki deser, jednak czego nie robi się dla rodziny. 

SKŁADNIKI NA CIASTO:

- 2 szklanki wody 
- kostka masła lub margaryny  (250 g)
-2 szklanki mąki pszennej 
-jajka (nie podaję ilości ponieważ to zależy od konsystencji)

W garnku zagotować wodę z masłem, gdy woda zacznie się gotować wsypać  mąkę i mieszać.
Ciasto jest gotowe gdy zacznie odchodzić od garnka, następnie ciasto ubić z jajkami. Ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać kształt ptysia. Piec w temperaturze 200 C przez około 25 minut. Bardzo ważne jest to aby do piekarnika włożyć garnek z wodą. 

SKŁADNIKI NA MASĘ :

- 1,5 kostki masła lub margaryny 
-1,5 torebki budyniu
-1,5 cukru pudru  

Budyń gotujemy według przepisu na opakowaniu. Margarynę ucieramy z cukrem pudrem, następnie dodajemy wystudzony budyń i nadal ucieramy . Gotową masą przekładamy ptysie.

Lubicie ptysie czy są dla was za słodkie?

51 komentarzy:

  1. Ja też kocham słodkie rzeczy! <3 Ptysie moją miłością :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności :) Uwielbiam takie słodkości :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękne ptysie. Z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja córka lubi ciasta z budyniem. Ja też czasem jem, ale nie zawsze mam ochotę. Ten Twój ptyś wygląda jednak bardzo kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, czasem zjem ale muszę mieć naprawdę ochotę. Dzięki :)

      Usuń
  5. Moja córka lubi ciasta z budyniem. Ja też czasem jem, ale nie zawsze mam ochotę. Ten Twój ptyś wygląda jednak bardzo kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. U mnie to akurat po kawce bo nie lubię nic jeść gdy piję kawę.

      Usuń
  7. Uwielbiam ptysie. :-) Mniami...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha ! Moja mama robiła podobne, duuużo ich zjadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wieki nie jadłam ptysi. Pewnie by mnie teraz okropnie zasłodziły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem prawdopodobne, są bardzo słodkie.

      Usuń
  10. uwielbiam ptysie! Może sama zrobię w takim razie 😘

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wyglądają, chociaż ja nie przepadam za tego typu słodkościami :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja poproszę kilka szt na wynos :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy sama nie robiłam ptysi a bardzo lubie Mam nadzieje ze się odwaze i zrobie Twoje wygladaja super apetycznie Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj zjadłabym w każdej ilości, uwielbiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak to pysznie wygląda!
    Również uwielbiam dużo słodkiego. Ogólnie uwielbiam jeść :D
    Nigdy nie jadłam domowych ptysi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam ptysie! :)

    Zapraszam do mnie na konkurs, w którym do wygrania box pełen słodkości prosto z Japonii :)
    melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jutro wezmę udział, link już zapisałam.

      Usuń
  17. Zjadłabym :D Uwielbiam słodkie i w tym temacie jak najbardziej dogaduję się z siostrą :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Jako dziecko pochłaniałam ptysie wypełnione masą z ubitych białek. Dziś nikt nie zmusiłby mnie do zjedzenia takiego "nadzienia". Te z masą budyniową bardzo mi smakują. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam , dawno ptysi nie jadłam. Cudowna prezentacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale mi narobiłaś ochotki :) Właśnie mam małą przerwę na kawę i zjadłabym ich kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawno nie jadłam ptysi. Wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem bardzo słodkolubna, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mmm pyszności :D
    http://joannakocera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam ptysie <3

    ---------------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie robiłam ptysi sama. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń