poniedziałek, 20 lutego 2017

Babka cytrynowa

Cześć. Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszną babkę cytrynową. Przepis znalazłam na blogu łakomym okiem. Jeśli to czytasz to dziękuję Ci bardzo kochana, babka jest cudna.

SKŁADNIKI:

250 gram mąki
250 gram cukru
250 gram masła
 4 jajka, białka i żółtka oddzielnie
1 cytryna
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masło ucieramy z cukrem, stopniowo dodajemy żółtka, następnie dodajemy startą cytrynę. Białka ubijamy na sztywno dodajemy do masy i mieszamy. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia i znowu mieszamy. Formę do pieczenia smarujemy masłem i sypiemy bułką tartą. Pieczemy w temperaturze 180 C przez ok. 40 minut. Na koniec możemy posypać  cukrem pudrem.

Lubicie babki cytrynowe?

60 komentarzy:

  1. Widzę , że już na święta się przygotowujesz :) Cudownie wygląda i musi być przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo jej! Moja ulubiona babka cytrynowa zawsze kupuje gotowa z biedronki, ale teraz na pewno spróbuje ja zrobić sama ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jadłam tej z biedronki.

      Usuń
  3. Nie próbowałam jeszcze, ale chętnie to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam babki. Każdy rodzaj jest przeze mnie pochłaniany ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pochłaniam wszystko co słodkie :)

      Usuń
  5. Pychota, choć nie ukrywam, że wolę mokre ciasta...

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam babki, więc z przyjemnością wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowny klasyk Taka babeczka zawsze ma wzięcie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Babka wygląda smakowicie :D Aktualnie jestem na diecie bezglutenowej, ale w przypadku tego ciasta bardzo łatwo znaleźć zamienniki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda smakowicie, lubię domowe wypieki, więc może skuszę się na ten przepis, już kilkukrotnie piekłam tego typu babki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to 1 babka jaką zrobiłam.

      Usuń
  10. Mmm wygląda super <3 Szkoda, że nie mam formy do babki :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej lubię baby w wersji mocno czekoladowej, ale i cytrynową nie pogardziłabym. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takiej czekoladowej nie jadłam.

      Usuń
  12. Do takiej babki pasuje herbatka na mojej filtrowanej wodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam babki a cytrynowa to moja ulubiona,kojarzy mi się z moja babcia :)

    Kiudlis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi z babcią kojarzy się słodkie salami.

      Usuń
  14. Przyda się na święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapachniało wielkanocną atmosferą ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale piękna babka. Przypomniała mi, że Wielkanoc niedługo:)

    OdpowiedzUsuń
  17. A lubię, może taką wyczaruję na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda świetnie, aż poczułam Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mniam bardzo lubię babkę cytrynową

    OdpowiedzUsuń
  20. Och Babeczka! Mojej Babci była najlepsza, mniam !

    OdpowiedzUsuń
  21. Hah właśnie teraz wcinam do gorącego kakao w pracy :D uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam babki cytrynowe. <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie brzmi jakoś skomplikowanie, więc może kiedyś się skuszę zrobić sama, a nie kupować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo łatwa i szybka w przygotowaniu, polecam.

      Usuń
  24. Uwielbiam babki cytrynowe :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Babka piaskowa pod każda postacią, to jedno z moich ulubionych ciast. Najlepiej smakuje podczas świat Wilekanpcnych, ale na każda okazje jest pyszna ! Dziękuje za przepis !! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym że najlepiej smakuje w święta.

      Usuń
  27. Bardzo lubię babki cytrynowe, ale ja antytalent do pieczenia robię ją tylko raz w roku na Wielkanoc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do niedawna też robiłam tylko na Wielkanoc.

      Usuń
  28. Babeczki kocham, a najlepiej na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nominacja do Liebster award Info na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ostatnio robiłam :) Jedno z moich najulubieńszych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda smacznie,szkoda że pieczenie wychodzi mi gorzej niż gotowanie... :-) Ale jestem tylko facetem... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi chyba też pieczenie idzie gorzej, ale i tak lubię to robić.

      Usuń
  32. Na ta babunie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie przepadam za takimi ciastami, ale na Wielkanoc taka babka to podstawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. O ja przyznam szczerze ze babkę bardzo lubię <3

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam babkę cytrynową, szczególnie z lukrem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zastanawiałam się czy polać ją lukrem.

      Usuń
  36. Nie szaleję za takimi babkami, ale dla samej tradycji upiekę jedną albo dwie bliżej świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ale fajna, prościutka w wykonaniu babka! Mam dwie lewe ręce do pieczenia, ale to musi mi się udać, no i wygląda pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Uwielbiam, ale nigdy nie robiłam ;-) nie wiedziałam, że to takie proste ;-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Myślę, że na Wielkanoc warto będzie ją przygotować, zwłaszcza, że wykonanie nie przerasta moich możliwości kulinarnych 🙂

    Pozdrawiam, Elen z Papierowego Kubka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo łatwa w przygotowaniu :)

      Usuń